KEMAL YURTBİLİR İŞİTME
ENGELLİLER EÇEM, ANAOKULU VE İLKÖĞRETİM OKULU
Projenin Adı: İşitme engelli
çocukların toplumla bütünleşmelerini sağlamak amacıyla total iletişim
becerilerini geliştirilmesi
Projenin Ortakları: Romanya (koordinatör),
Türkiye, Polonya, Macaristan, Çek Cumhuriyeti
Hareketlilik Sayısı: 24
Hibe: 23.000 Euro
Projenin Özeti
Projemiz, Total
İletişim yoluyla işitme engelli çocuklarda iletişim becerilerinin
geliştirilmesini, bütünleştirmeye yönelik olumlu tutumların oluşturulmasını,
kültürel ve insani farklılıkların kabul edilmesini ve hoşgörünün arttırılmasını
amaçlamaktadır.
Projede yer alan
okullar işitme engelli çocuklara yönelik eğitim veren geleneksel okullardır.
Okulların karşılıklı ziyaretleri yoluyla farklı kültürlerin ve geleneklerin
tanınması, öğrenci ve öğretmenler arasında Avrupa’daki
dil ve kültür çeşitliliğinin farkına varılması, işbirliği ve iletişimin
kurulması amaçlanmaktadır.
İşitme engelli
öğrenciler medya ya da internet yoluyla aktarılan karmaşık sözel mesajları
anlamakta güçlükler yaşamaktadırlar. Bu
proje, işitme engelli öğrenciler tarafından Avrupa’nın
bütünleşmesi ve Avrupa vatandaşlığı gibi kavramların daha iyi anlaşılmasını
sağlayacaktır. Proje, ayrıca İngilizce’yi
ve bilgisayar kullanma becerilerini geliştirmeleri için öğrencileri motive
edecektir, öğretmenlerin deneyimlerini birbirleriyle paylaşmalarıyla eğitimsel
uygulamaların geliştirilmesini sağlayacaktır.
Projeyle ilgili
nihai ürünler bilgisayar ortamında ve CD tanıtımı şeklinde
gerçekleştirilecektir. Hazırlanacak olan bu materyaller genel eğitim okullarına
dağıtılacak, bu okullara devam eden
normal gelişim gösteren öğrencilerin kaynaştırmaya ilişkin olumlu tutumlar
geliştirmelerini sağlayacak, yerel düzeyde Total İletişimin işitme engelli
bireyler için önemini arttırmaya, fırsat eşitliği ve sosyal birlik ile ilgili
farkındalık yaratmaya katkıda bulunacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder